reede, juuli 14, 2006

aednik...


mul on oma aed .... koos majaga 350 m2. Täpselt minusugusele paras. Ja vahel juhtub, et isegi sellest ei käi mul jõud üle. aga see selleks....

Igal kevadel olen ma vaadanud kui palju raha ma aiapoodi viin ja kuna sellel kevadel mul lihtsalt ei ole seda raha, tuli minna säästuprogrammile.
Nii ma siis läksin hoopis varakevadel seemnepoodi. Ühe sõbranna käest, kellel 5 korda suurem aed on lilli täis, küsisin veel nõua ka. Tema lahkelt pakkus mulle juba mõned külvatud seemned, mida ma siis oma kodus akna alla edasi kasvatama pidin.

Kuna ma aga vaatasin, et nendest mulle küll ei jätku ja ma ise ka ikka osav lillekasvataja olen, siis ostsin ikka omad seemned ka.... Peaaegu kuu aega imetlesin oma seemneid, enne kui ma need ükskord potti panin. Aga oli ka viimane aeg, sest need lilled, mis mul alles seemne kujul olid, olid aiapoodides juba müügil.



Ema oli mul laheklt nõus minu seemnekasvatust oma kasvuhoones hoidma ja nii ma siis lahkelt lubasin selle eest talle ka mõned taimed. :)))).... Ja nüüd need taimed siis tulid..... ja tulid..... ja tulid....

Mingi aeg ma lugesin kokku, oli meil vähemalt 60 petuunia taime, kusjuures osad olid juba ära istutatud ja osad veel pikeerimata (uus sõna minu sõnavaras).
Võrdluseks olgu öeldud, et üle 10 taime ei ole ma kunagi raatsinud poest osta.

Kuna ma aga need seemned alles nii hilja maha panin, siis ei saanud ma kiusatusest võitu ja ikka ostsin poest ka mõne taime. Minu omad pole veel õitsema eriti hakanud, aga selle eest mühavad mu poest ostetud taimed. Peale selle kavatsen ma veel nüüd ise seemned ka taimedelt korjata.... nii et aednik, mis aednik :))))



Ketlini vanaema käest saime veel suur ekorvi, kuhu taimi panna, sest 60 on ikka 60 ja kuhugi tuleb need ju nüüd istutada....

PS: Kalle tegi mulle ka 2 suurt lillekasti! aga need ootavad alles õisi....

3 Comments:

Blogger maris said...

aga miks sa nii koledad lilled valisid, mida kasvatada? teil muidu nii kena majapidamine ju. minu meelest tulid need petuuniad koos perestroika ja platsikust majadega. võtan oma sõnad tagasi, kui pannakse siia link sellest, et petuunia on klassikaline vana eesti taluõue lill.

11:24 PM  
Blogger Anu said...

heh, leevikese ema, ma just vaatasin, et valge petuunia on kohe eriliselt ilus. Mul endal tulipunased ja ka kenad. Krellroosad petuuniad pole eriti kenad. Õrnroosad aga on. Petuuniaid on ka eri sorti, ühed on väiksemate õitega, need on kuidagi nunnumad. Petuunia on üks lollikindlamaid lilli, mida ma tean!
Vana eesti taluõue floks läks mul näiteks kolinal välja, pojeng üldse ei meeldi, käoking on ülimürgine...

2:27 PM  
Blogger Reede said...

Njuujorgis on ka igas aias petuuniad, kannatavad kuuma ilma hästi.
Ja peale selle panevad inimesed siin oma aedadesse ka kõiki eesti taluõue lilli, nagu näiteks flokse ja karikakraid ja tokkroose ja rukkililli ja talinelke ja virkliisusid ja võõrasemasid. Kevadel olid muidugi piibelehed ja kannikesed ja kobarhüatsindid ja pojengid ka.
Ainult õunapuude asemel on virsikud. Ja ühes aias on suur astelpajupõõsas.
Mulle petuuniad meeldivad, õitsevad Eestis ka kohe sügava sügiseni välja :)

2:59 PM  

Postita kommentaar

<< Home