teisipäev, november 21, 2006

Jutukas tüdruk


Hoolimata sellest, et ma just Nüüd ma tulen... raamatust lugesin, et haritud ja rikkaliku sõnavaraga vanemate lapsed hakkavad sageli hiljem rääkima.....
hakkas Ketlin minu arust vara rääkima. Kuskil pooleteise aastaselt hakkas ta kõiki sõna järgi ütlema ja nii see vaikselt läks. Tema lemmiktegevus on laulmine ja luuletuste lugemine. Kui ta nüüd käsu peale ka laulaks, siis jõuluvanaga meil küll muret ei oleks, aga aja ja koha valib ta tavaliselt ise.

Tema lemmiklaulud on kukupai tunni laulud, mida ta siis ka oma äranägemise järgi ühendab...
näiteks ... väike kiisu olen ma, laulan kiisu häälega, kiisu on tulnud kukupai tundi tere tulemast... näu,näu,näu...
Veel meeldivad talle rongisõidu ja mull-mull kalakesed laul. Kui mitte arvestada, et mõned sõnad on arusaamatud ja mõned vahelt ära jäävad, on tulemus tubli 4 ;)

Aga muidu sõnavaras esinevad tal ka mõned teistsugused sõnad...

baanijogurt - banaanikohupiim, kusjuures mustikakohupiim on mustikakohupiim
masasa - vanaisa, kusjuures vanaema on vanaema
emamant - elevant, hoolimata sellest, et ma ikka räägin, et tegelt on see elevant
kirjakarjak - kaelkirjak

ükspäev ütles ta näiteks väga iroonilise häälega - hakkab pihta
või siis eile hommikul, kui ta parasjagu ahjuplaate ahjust välja korjas ja Kalle küsis, et mis teed, siis ta vastas - oota ma teen ära, siis näed!

Just hetk tagasi tuli ta trepist üles ja kui ma küsisin, et kus issi on, vastas ta, et issi ütles head ööd!

PS: igakord kui ma nüüd tahan temast pilti teha, otsib ta mõne mütsi ka endale pähe ja enne pildi peale tulekut vaatab ennast ikka peeglist üle ;)