pühapäev, august 27, 2006

kuidas ma orhideesid kasvatan :)



Käisin just all oma lille pildistamas ja Kalle vaatas ja ütles... ohh kui ilus lill, kas mina kinkisin selle?.... ei kinkinud... ahahhh, aga meil võiks neid veel olla :)

teised ju kõik teavad, et need on mul juba nädal vähemalt siin õitsenud :))))

Aga et mitte Leevikse ema väga ära ehmatada, mõtlesin, et peaks oma kasvatimise meetodidest ka kirjutama.
Kõigepealt sain ma ilusad õitega orhideed.... väga ilus oli :). Mingi aja pärast kui nad kõik oma õied olid ära õitsetanud, siis ma õpetuse järgi lõikasin õievarred nii palju maha, et 2 silma alles jäi. Need on siiamaani seal minu laiskusest alles, sest ma ei tea millal ma need nüüd ära oleks pidanud lõikama :)

Seejärel sõitsin ma Soome ja ostsin Ikea poest klaasist potid ;). Ja jah... ainult sellepärast sõitsimegi ;). Klaasist poti sisse tõina ma mere äärest väiksed kivid. Kusjuures ärge kellegile öelge, sest selle eest võib trahvi saada! Kivid potti ja lill otsa. Ja kuna nüüd oli sügis, siis ma sain teada, et sügisel tuleb anda lillele rahu ja seda maksimum 1 kord kuus kasta. Ausõna, ega ma rohkem küll ei kastnudki ;)
Aga kui ma kastan, siis nii palju, et kivid oleks vees ja see lillele meeldib.


Kevadel istutasin nad siis uue puru sisse ümber. Mis nagu teada, ei meenuta üldse mulda, aga kuna poest otsetud kotile oli orhidee muld peale kirjutatud, siis järleikult oli õige asi. Poest ostsin ka orhidee väetist. Selle tunneb selle järgi ära, et sinna on orhidee pilt peale kleebitud.

Ja siis ma hakkasin väetama :). Väetamine tähendab seda, et 1 korgitäis väetist tuleb panna liitri vee hulka. Esiteks ei ole mul kuskilt sellist spetsiomm väetamise 1 liitrist kannu võtta ja teiseks teised lilled ei taha orhidee väetist ja kuna ma tavaliselt kastan teekannuga, siis sinna ei tahaks ma ka väga väetist panna ;).
Mingi kannu ma siiski leidsin, aga kuigi agar väetaja ma ei ole ja see kann läbi tilkus...siis no kuulge, hea et ma üldse oma lilled kastetud saan. Teised lilled elavad mul väetise pulkade peal... nii et mingi vedelväetisega kastmine on minu jaoks suur töö, mis tavaliselt tegemata jääb.

Nii palju ma olen ennast kokku võtnud, et paar korda olen ikka väetanud ja iga nädal mõtlen, et peaks ikka veel seda tegema....

Sellest kõigest hoolimata või just täne kõigele selle, näevadki minu orhideed välja sellised :)

Ahjaa ja kasvavad nad mul lae all, kuhu päike kunagi ei paista, mis siis et aknad ise on kagu poole :). Nii et valgust on neil küll piisavalt :)

3 Comments:

Blogger maris said...

ma ei tea, kas peaksin ka eraldi loo tegema või piisab märkusena siin kirjutada (kogu selle kena jutu peale), et mulle üldse ei meeldi, kui lilled toas kasvavad. minu kodus toas siis. krista pool las kasvavad. ma olen neid õitsvaid orhideesid ta pool isegi oma silmaga näind ja ausõna, krista kootud kampsun ja müts avaldasid rohkem muljet. veel rohkem avaldasid muljet kuumad pirukad.

12:06 AM  
Blogger Krentu said...

Huvitav, kas ma peaks ka nüüd oma orhideele, mis sellel suvel ei õitsenud, rahu andma, või võiksin ka korralikult kastma-väetama hakata, et õitsema hakkaks? Pealegi lõikas Andres vanad õievarred juureni maha nii, et kas üldse on lootust?
Minule meeldivad ainult sellised potililled, mis kogu aega õitsevad ja üldse ei kasva. Kui mulle jälle mõni "kapsas" tuuakse, siis mõtlen, et peaks vist välja ütlema, et ma neist suurt ei hooli, muidu kui ma naeratan ja tänan ilusti, tuuakse aga juurde. Aga mul pole neid kuhugi panna ja unustan kasta ka. Lapsepõlves oli minu tuba aga nagu talveaed :)

1:03 AM  
Blogger Reede said...

Hakkavad ikka oitsema, mis sest, kui vana lillevars on ara loigatud :)

4:25 AM  

Postita kommentaar

<< Home