neljapäev, detsember 01, 2005

autoteenindus=ehitusfirma

Käisin just oma autol rehve vahetamas. Helistasin firmasse, panin autole aja kirja, läksin ettenähtud ajal kohal ja ongi autol talverehvid all.
Kuna mul klaasi peale vett ei tule, küsisin veel muuseas, et ega rattavahetaja ei tahaks mul neid torusid läbi puhuda.... aga palun... ja nüüd ma näen ka välja, kui ma autoga sõidan.

Ja siis ma hakkasingi mõtlema....

Vanasti oli palju igasugu nurgataguseid autoparandajaid ja putitajaid. Mees polnud mingi mees, kui ta autot parandada ei osanud. Siis aga tekkisid autoteenindused. Uute autodega sai kohustuseks käia hoolduses ja mitte kuskil putitaja juures, vaid teeninduses.
Ja kuidagi on see nagu harjumuseks või tavaliseks saanud, et enam ei lähegi kuskile "garaazi" kellegi tuttava juurde.

Aga ehituses on praegu umbes sama vana seis. On hunnikute viisi putitajaid ja kellegi tuttavaid. Lisaks sellele on veel sama suur hunnik väikseid firmasid...
Aga kui sul on maja vaja, siis ma olen päris kindel, et kuskile suurde firmasse sa ju ei lähe?
Samas kõik need suured frimad kasutavad väiksemaid... nagu ka autoputitajad käivad päeval kuskil mujal tööl...

Aga minu point on: et võiks jõuda meile ka see aeg, kus suurest firmast maja tellimine ei tähenda kohe "meeletult kallis", aga samas tähendab "töö kiire ja korralik".... ja me saaks palju rahulikumalt elada :)))))
Kus lähed annad oma tellimuse sisse ja sulle öeldakse millal sa võid sisse kolida ja sa ei pea ise muretsema, ka ehitaja joob või ei tule üldse ja kas maja ikka saab õigel ajal valmis.
Ja selline asi oleks reegel ja mitte erand.

aga rahast räägime mõni teine kord ;)

1 Comments:

Blogger Andres5 said...

Et töö oleks kiire ja korralik, peab olema vastutav ja asjast huvitatud kodanik, kellele kulud ühes kuus võivad olla üpris suured. Päriselt selliselt ei saa, et liidad materjali maksumuse ja töömehe maksumuse kokku ja saad oma ehituse maksumuse.

Et maja odavalt ehitada tuleb ise töödejuhatajat/ projektijuhti mängida.

Ja pärast saad ainult endale näpuga näidata.

8:06 PM  

Postita kommentaar

<< Home